Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 February 2011

Ya Rasulullah

Seperti yang kita sedia maklum, tanggal 15 Febuari tahun ini merupakan cuti umum sempena memperingati kelahiran junjungan besar Rasulullah s.a.w

Syahdu dan sebak bila mengenangkan perjuangan baginda. Bandingkanlah dengan perjuangan kita. (dianggap pejuangkah kita?)..

Demi menyuburkan kembali moment² indah kehidupan baginda, aku menyeru kita semua untuk memerbanyakkan selawat. Juga, di ruang dan masa yang kita ada ni perbanyakkan lah menghayati sirah kehidupan baginda. InsyaAllah rasa cinta itu akan hadir.

Semoga kita lebih bersemangat untuk menegakkan sunnah baginda, untuk hari ini dan seterusnya.

Oh, by the way.. aku nak share jugak lah (seperti Basyee) lagu tentang Rasulullah yang menikam kalbu.. Kalau, kalian yang membaca bleh share lagu kegemaran kalian pun bagus juga.

Kekasih - Now See Heart

Alangkah indahnya
Jika dapat bersua
Walaupun seketika
Bersamamu wahai kekasih Allah

Telah lama kau pergi
Meninggalkan kami
Walau sedidih di hati
Menyahut panggilan dari Ilahi

Malam kan kelam tiada berbintang
Bulan suram tiada cahaya

Kekasih
Lama kau pergi
Meninggalkan amanah yg suci
Malam kan kelam tiada berbintangBulan suram tiada cahaya

Hadirmu membawa cahaya
Menerangi hidup kami

♥ setengah² orang tu (biasanya yang berhati mulia), sekadar tengok pun kita dah jatuh hati, agak² siapalah yang tak jatuh hati dengan Rasulullah yang ber-akhlak-an AlQuran. kan?

T_T Syafaatkan kami Ya Rasulullah.

1 comment:

Basyirah Abd Rahman said...

Ulama' pewaris nabi.

Alquran dan sunnah sebagai pedoman hidup.

(^^,) InsyaAllah sama2 kita hidupkan generasi cintakan Rasul sebagai mengisi pemergiannya..