Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 March 2011

Journey to Kenduri Kawin.

In advance.

aku mahu ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada, my Roomate masa sekolah dulu, Pn Eliza Dora Abd Halim. ^____^ .

+ slmt pgntn baru dora!kawen da hg.
+ smg yg terbaik utk hg k.
+ the journey begin!

ok dora ni, masa f1 adalah bersamaan usrah-mate. tuptup f2-f3 dapat sebilik. Mau tak rapat.. die ni dari zaman sekolah dah gaya mak-mak. So, memang sesuai dah la kawen pun. :P Buat pengetahuan korang gak, Dora ada lah pakej: pandai masak + menjahit + mengemas + cun! wohoo!  (tapi kena expect lah bhgn teknologi slow sket..biasa la tu mana bleh perfect sangat)

Memang dari skolah lagi aku selalu terfikir, sapa lah orang yang bertuah akan jadi husband dia nanti. Now, harinya pun tiba.. pastilah tidak dapat melepaskan peluang (tambahan, lama gila kut tak jumpa hang Dora!)

So, pagi satgi aku dan 2 orang rakan lagi akan bergerak ke Kuale Kangso. Dora, till we meet there huh! Pastu tido sana semalam, kemudian esoknye bergerak ke rumah Sal pulak!

Ye, Norasfa Salwani pula akan melangsungkan kenduri kahwinnya esok! (Ok, sapa lagi nak kawen? habaq mai lekas) Sal adalah jiran sebelah bilik masa f2 dan f3. Dalam otak aku semua yang lucu je pasal dia ni. Sebab dia memang humor punya orang. Oh, rasanye macam ada satu scene je yang terakam kat otak.. tolong hg hias rumah sukan masa f5. tengah-tengah malam bawa ke pagi gak tu berdua lepak tengah padang menghias rumah Tun Fatimah. :)

Sal, Selamat pengantin baru! semoga perjalanan baru lebih mengujakan!!

Ok rakan-rakan sekalian, jumpa disana! OMG, barang tak packing lagi ni, baju tak bilas, kerja-kerja kena setelkan before gerak. *serabut*

Till then, jumpa lagi semuanya. Much Love From Me.

No comments: