Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 March 2011

Nasyid Sekolah.

Once in a while, aku mesti akan browse through lagu-lagu nasyid sekolah ni kat YouTube. Aku rasalah kan,banyak2 lagu nasyid ni, memang nasyid sekolah gak yang lekat dihati. hehe.

Sebab apa? suara, memang asli 100%, takde miming, takde editing.. pastu ada percussion.. kalau fail main percussion secara live, mana bleh nak femes di arena nasyid sekolah. So, kalau yg masuk bertanding peringkat negeri or kebangsaan ni memang biasanya memang pakar la dalam bidang ketuk-mengetuk ni.

Oklah nak cerita panjang pun tak guna, cuba layan sket video2 yang berjaya aku gali di YouTube ni..

ni kumpulan ArRayan dari Johor. Suara dan muzik dah sedap gambar je kurang jelas. takpe bleh abaikan gambar.. dengar je lagu dan mesej yang nakdisampaikan.

Ok, yang ni lak Shoutul Faizin, SIS. 2009 punya lagu. aku memang fan gak la pd kumpulan SF ni dari zaman sekolah lagi sbnrnya. santai.. amacam? dah jatuh minat belum dengan lagu-lagu nasyid sekolah?


Sekolah aku punya nasyid?ha, yang nilah. aku amik version 1996 punya, Ainul Yaqin. rare tau. hehe.

Ok, sekian dulu regangan tengahari, aku tutup post tengahari ni dengan,

ok. selamat berehat di waktu lunch break. zzzz...

No comments: