Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

04 March 2011

Selamat berangkat sahabatku

this entry is specially dedicate to my dear friend..

selamat berangkat both of you! ^______^ (cemburu oK!)..

semoga senggang masa dan percutian ini, memberi kalian ruang yang seluas-luasnya untuk mempergiatkan lagi ibadah .. sambil menyelusuri jalan-jalan sirah (oh how i wish to be there also!) .. semalam baru cerita tentang Sirah Hijrah Nabi Muhammad saw pada adik2, bila baca sirah nabi, pasti bergenang air mata. Oh rindu pada mu wahai kekasih Allah T_T ! Semoga akan segera sampailah giliran saya pula nanti.

sampaikan salam aku pada Rasulullah saw, pada Baitullah dan tanah yang menjadi saksi perjuangan menegakkan iman. doakan aku juga menyusul kalian.

#post ni rasa macam awal sangat plak, tapi ok la kan?

1 comment:

ladygirl said...

dah baca entri ni aritu. tp esok nak berangkat comment arini baru feel.

kamu jgn cemburu2 k, masa kamu akan tiba insyaAllah. time tu ak pulak yg cemburu kat hg. :P

tak sempat nak perabis baca sirah, semoga apa yg kamu cerita aritu dpt la beri gambaran sikit, insyaAllah ada 'saham' juga buat kamu.

last but not least, keje rajen2 okeh! maafla slalu tinggal kamu lama2. nti pulang bg kamu souvenir kurma ngn air zam2 k. ;D