Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

22 March 2011

Tumpang gembira

Assalamualaikum dan selamat petang.

*sebenarnya aku tengah menunggu Pn Jiha ni update blog dia. tak siap-siap maka aku update blog aku je la dulu. huhu~

boleh kata minggu ni merupakan minggu yang membahagiakan. banyak peristiwa menarik berlaku kepada rakan-rakanku. ^__^ ah, seronok.

1. sabtu perkahwinan Dora dan ahad perkahwinan Sal. (ok bleh rujuk 2 post sebelum ni.)
2. awanis sudah pulang ke tanah air. selamat sudah dia mengerjakan umrah. tak sabar nak sembang panjang. dengar kata tak berapa sehat. ah, kita dera dia biar lagi sakit tekak dia kena bercerita. lol! (jeles ada gak. nak gi  gak! mak, sponsor bleh? ok, xdpt g umrah pun xpe, doakan aku dimudahkan nak g haji k!hehe)
3. samihah dah deliver baby boy. sekarang tengah tunggu Jiha update. dari tadi refresh page dia. hehe (ok, now die da update! welcome to the world baby Arsyad) almaklumlah, mummy2-to-be ni kena la gi mendapat fresh info from mummy yg dh melahirkan. tadi tghari Jiha gi melawat miha di klinik dengan Rabi dan Raihan.
miha, nnti pasni mkn byk2 sket tau, nak breastfeed baby nanti. sian, kena tahan kat wad.

ok tu je update hari ni ye kawan2. jumpe esok! (esok awanis da start kerja.paksa dia lak update blog, best gak paksa-rela org ni.hehe!)

2 comments:

JiHa said...

terkejar-kejar aku buat entry...hahahaha..apa2 pn mmg seronok dpt jmpa miha dan dpt dgr experience dia td...

ladygirl said...

amboi suke nampak? xleh paksa ai update blog.. sbb kemalasan lagi nak upload gmbr. update blog tanpa gambar kan tak best? hihi.

lepas ni turn jiha pulak. tak sabar nak tunggu anak2 teruna deme ni kuar. keh3.