Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 April 2011

Langkawi Trip ii.

*Aku tak paham betul, apsal tahap mengantuk sangat hebat betul akhir2 ni? haih!

sambungan dari Part i,

24hb
Pagi² sebelum Kak Aishah habis shift dia, kami pun bersiap-siap lah kan, excited nak gi mangrove tour..
9lebih - tiba di 4 Season Hotel, dan tour guide yang akan bawa kami naik bot pagi ni sampai naik motor, tunjukkan kami jalan ke Tanjung Rhu dimana checkpoint permulaan.
-Haih, perasaan mula2 jejak jeti pun dah berdebar. bawah tu lautkan, harusla neves lagi2 yang tak tau berenang ni. T_T. Seterusnya? silalah layan beberapa keping gambar berikut:

 Indah nian bumi tuhan

Ni macam laluan dalam Crocodile Hunter. Beware!

  Subhanallah, betul ke kat Malaysia ni?

Gua Buaya, taktau tang mana yg macam buaya. 

Laut Andaman, kiri atas, nampak daratan yang samar².. itulah Thailand
(ingatkan inchik ni nak bawa skali tunjuk Kg Kemala kt mana. dia kata dengan kelajuan bot ketika itu, 25minit bleh sampai Thailand. ^___^) 

Nemo! 

-Balik dari Mangrove ni, kami ke Makam Mahsuri. Tak lengkap rasanye tak pegi dengar kisah sejarah kan. So layan lah.. nice betul rumah Pandak Mayah, simple, takde astro maupun Unifi! hehe..
-Lepas ke Makam Mahsuri, makan tengahari, kemudiannya ke Jeti hantar Alia. Lepas tu singgah jap Idaman Suri, survey harga tray (atas arahan Inchik Bapak di kampung).
-Setelah itu, balik ke rumah, take a nap and ready untuk pulang ke pangkal jalan. 

Mendarat dengan baiknya di LCCT, touchdown 24hb, jam 6.40 petang.

Boleh juga dapat turutan kisah disini
nota: kenapa En Sam tu tak bawa pi tengok Gua Cherita ek? Nak gak aku tengok Gua tempat Garuda menyimpan Puteri Maharaja China ^____^

2 comments:

ladygirl said...

jetlag kut? haha. gi langkawi bleh jetlag x? :P

Merentas Horizon said...

mungkin kut. eheh~