Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 April 2011

seni kraftangan

Salam semuanya.

For those yang gemar membuat kad dan pelbagai origami.. anda sekarang perlu berasa gembira. kerana YouTube juga menawarkan tutorial2 membuat dua perkara ni. hehe. Sebenarnya kalau orang yang biasa buat kad dia xperlukan pun lah kan tutorial from YouTube ni, tapi ia sangat membantu untuk merangsang idea untuk kita membuat kad (yang seiring dgn perkembangan zaman).

So, pada yang berkelapangan bleh lak cek-it-out 2 channel youtube ni, Christina1716 dan StampTV. Both ni own by orang berkulit putih. peh stuff dorang pun maju. pernah korang tengok gam berbentuk correction tape? fuh aku baru first time tengok kt youtube dorang. (haha, ok mybe aku yg ketinggalan) tapi memang nice, aku nak satu lah gam gitu. hehe.

Ni aku share kan video studio Kak Christina kita. Wallah! aku nak buat studio cmni gak la. hakhak..


Video lain korang check sendiri lah ek.

Oh? untuk origami.. sila lah lawati channel jonakashima atau barbabellaatje. Cantik2 gak origami nya, aku dah cuba dah.. untuk pentagon box. kut korang nak jimatkan belanja bahagian doorgift kahwin ke kan. bleh la nak buat box sendiri.. belajar menda ni.


ok, selamat mencuba!

No comments: