Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

01 April 2011

Sigh

Assalamualaikum dan selamat malam,

ok kasi can la aku membebel kan malam ni, tadi aku pegi ke Giant Kelana Jaya. macam biasa window shopping, plus sedikit tambahan perkakasan untuk berkarya. Nak dijadikan cerita, aku beli 5 roll pembalut buku kat satu kedai. dia kira 5 = RM6.

kemudian bila naik tingkat atas, ada plak kedai yang menjual pembalut hadiah dengan harga RM1.50 sekeping. tapi mutu dan coraknya 2 kali ganda lebih mables dari yg kedai bawah. So, aku beli gak 2 roll, total RM3.

kemudian simpan barang di box Giant dan masuk Giant. tengok-tengok, dan beli beli. Kemudian singgah jap kedai telefon. oh, buat kesekian kalinya flip fon aku tu dah patah lagi petang semalam. Maka, aku pun pegi la beli kat amoi tu, flip dia saja yang berharga RM30. (flip yang sekecil itu, punyalah mahal).. Masa awal tu aku perasan dia tak connected each other. tapi after a few while (dalam kereta), aku try2 still tak berhasil. T_T, memang menangis di hati lah time tu. mana taknye. melayang RM30 bai.

Dan, di kesedihan itu jugak, baru aku perasan. Ah! pembalut buku versi RM3 tu takdek!! ah!, bertambah-tambah kekecewaan ku... dan kak ct jua berulang kali mengatakan.. "dah bukan rezeki kau lah tu.." T_T aku pun senyap je la along the way home, melayan lipatan2 origami.

Sebenarnya, memang sedih sebab pembalut tu cicir (memandangkan dia yang paling cun kan).. tapi ia tak la sedih sangat kalau dibandingkan dengan RM30 utk flip fon yang tak berfungsi. T_T

Balik je rumah, aku cek-it-ot nombor fon kedai tu, dan call. Alhamdulillah, dia kata boleh je datang kedai dan tukar. Harap2 nanti lepas tukar takde lagi masalah camni. Kalo tak memang tersangat amatlah ralatnya.

sekian corat coret serta bebelan di malam Sabtu.

1 comment:

ladygirl said...

tumpang sedih utk kamu (T.T)