Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 May 2011

20 hari.

"Akak, berhati-hatilah. lelaki ni suka buat baik je. cakap ikhlas, tapi dia tak sedar pun dia ikhlas ke tak"

tadinya, aku sembang-sembang sikit dengan adik² ni tentang cinta. Almaklumlah, aku baru habis baca karya Burhan Sodiq, 'Ya Allah, Aku Jatuh Cinta'. So, sebabkan best.. aku pun share la ngan adik² ni. Bila aku cerita pada mereka, seolah-olah aku memandang aku yang dulu. polos, jujur dalam masa yang sama ada sesuatu yang keras dan menyendal persepsi tentang cinta. Jadi, kalau adik masih ada stigma dan prejudis, aku paham.

seperti satu tajuk artikel didalam solusi #30: menjadi kismis sebelum anggur. kan xbagus? biarkanlah benih menjadi anggur sebelum tibanya saat menjadi kismis. kan? tidak apa² adikku. perlahan-lahan menapaki kehidupan. lama-lama kau bisa paham. ^___^ (aku pun baru belajar²)

berbalik pada ayat pertama diatas sekali tu, sebenarnya aku pun tak berapa paham apa yang cuba disampaikan. tetapi yang aku dapat, perasaan belas dan prihatin mereka terhadap aku. bersungguh lak tu warning aku. hehe. terima kasih nad. tak bagitau pun aku tau nad sayang akak kan? terharu sangat. :P

"Cinta ibarat kupu-kupu. Makin dikejar, makin ia menghindar. Tapi bila dibiarkan ia terbang, ia akan menghampirimu saat yang tak terduga. 
Jadi, tenang-tenang saja, jangan terburu-buru dan pilihlah yang terbaik"

ok, quote kat atas ↑ ni.. bukan ayat aku ye. ni aku copy+paste dari buku. so, amacam? menarikkan? jemputlah ke kedai buku berhampiran. 

dan.. what? 20 hari? aku beli buku ni 30.4 habis baca pada 10.5.. bermaksud aku amik 20 hari untuk habiskan baca buku ni. bleh tahan teruk gak akunyer kebolehan membaca akhir-akhir ni. *haih*

No comments: