Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 May 2011

bahagia

semalam, jumpa kak jannah. muka beliau serius berseri-seri. inai pun masih di jari kan ^____^, (cakap pasal kak jannah pun da rasa nak tersenyum)

Scene 1
sesampai je rumah makcik, aku tengok ada swift merun parking depan rumah. aku pun dah aneh, kak jannah pakai kereta husband dia ke. sekali yang keluar tudung lilit², bukan style kak jannah ni.
what?? kak maryam? WOW! Alhamdulillah, pasni boleh lah datang awal selalu :)

Scene 2
aku: akak apa perasaan lepas kahwin?
kak janah: rasa complete (sambil muka.. senyum sampai pipi) <-- ok rasa nak tersenyum sekali.
kak maryam: tapi kitorang tak rasa separuh pun (kemudian gelak bersama aku, memang tak matang)

Both telah habis master dan berhasrat untuk sambung phd. wah! ada rasa aneh, bahagia? tepat. lagi satu, ok xpelah just forget it!

miha da ada baby, kak Kiah pun da MO kat Kuantan. terharu. T_T melihat semua orang membesar, ada rasa bahagia mengakar di hati.

Aku doakan, semua pembaca merentas horizon juga bahagia dengan kehidupan kalian. bahagia itu, bukan apa yang orang nampak, tapi apa yang kita rasa. semua kita berhak memilikinya. ^____^

No comments: