Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

05 May 2011

bismillah wa biiznillah..

erm nervous. hari ni merupakan salah satu hari diantara hari-hari yang melibatkan events bulan Mei. oh my bad! aku rasa aku ada masalah ruju' yg super dahsyat. T_T. (Oh Allah Forgive me when I'm whine)

tapikan orang kata tak baik berteleku lama sangat bila menyesali apa yg terjadi. improve it, yang sedang terjadi ni teruskan sehingga kehujung, dan beri peluang kepada diri untuk membuat pembaikan.

kehidupan kan sebuah sekolah. ujian datang dan datang lagi. Jika kita belajar dari kesilapan, makanya kita akan membaik. tapi jika kesilapan yang sama kita terus ulangkan berkali-kali? pastikan, akhirnya kamu sedar! sebab kalau ulang kesilapan berkali-kali mungkin di sebabkan kamu ni slow leaner. baru pusing sikit soalan dah kalut tak tau nak jawab. but slow leaner at last learnt something also. Janganlah, kamu ulang kesilapan dan tak sedar2.

minta dijauhkan nauzubillah!

dulu kita bekerja beramai-ramai. hari ni entah kenapa aku terasa keseorangan. rupa-rupanya aku terlupakan yang Allah sentiasa ada untuk aku. Astaghfirullah!

p/s: terima kasih Allah untuk segala dokongan susah senang sakit jatuh aku selama ini. hari ini, aku terus bernafas di bumiMu! ^____^ terus kuatkan aku wahai Allah!

No comments: