Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

03 May 2011

cramp

xde idea tp nak tulis gak.. (try untuk kempen 1 post sehari untuk bulan mei. amacam, ada bran? sapa nak join?)

‎"It's amazing how someone can break your heart and you can still ♥ them with all the little pieces."

kagum betul dengan cinta dan kasih sayang ibu bapa kita kan.. cinta tanpa syarat.. sebenarnya, lagi mood begini kerana baru2 ni 2 dari 3 adik lelaki aku buat perangai aneh2. tapi jangan bimbang anehnya tidak lah sampai keluar dari batas syariat. sekadar ke-aneh-an biasa kunak-kunak yang sedang membesar. mungkin dulu ketika kami baru nak meningkat usia pun ada juga perangai yang sama. Sungguh! aku kagum, betapa banyak Allah kurniakan sabar kepada mereka. Mak dan ayah ini ada 6 anak. dan perlu menghadap perangai unik keenam-enam anaknya. Fuh! 

sebenarnya, hari ni aku cramp bila banyak sangat work load. So inilah entri emosi aku dedikasikan khas untuk pembaca sekalian. Sayangilah ibu bapa kita, sebagaimana mereka menyayangi kita. Cinta tanpa batas waktu.

Mak dan ayah, saya sayang anda berdua meski tidak pernah terpamer pada riak wajah.

much ♥ from your stubborn daughter.

1 comment:

Hajar B said...

satu post satu hari? berani! hehe

haah mmg stubborn pon..kih3. gurau jaa