Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 May 2011

.hidup sihat.

dulu, aku tak pernah terfikir pun pasal saiz badan aku. kerana memang terbukti badan aku punyai tahap ketahanan dalam kenaikan badan ni. seingat aku, dalam tempoh 24 tahun hidup, ketika aku masuk sekolah menengah saja ada sekali mak aku cakap aku dah naik badan sket. (oh biasa la, makan teratur. harusla ada perubahan sikit)

selain dari itu. memang aku jarang amatla dengar orang cakap badan aku naik. yang selalu didengari, "awat, kte tengok hg makin cengkung skrg?"<- ini ayat eri sebenarnya, masa mula-mula aku masuk kerja dulu. ah itu, haruslah cengkung. hectic life gile masa tu. xleh nak cakap apa. mana taknye. kadang2.. habis kerja jam 5.30ptg gitu, ktorang balik mandi jap.. kalau ada makanan, jamah sket then 11.30mlm masuk balik ofis sampai dalam pukul 5 pagi (atau kadang-kadang 8.30pg kalau hari Sabtu) baru balik rumah.

tapi tu cerita dulu. memang kat ofis lama, aku pun jarang makan tengahari. sebab kedai dia jauh. aku slalu cari makanan ringan je kat kedai runcit bawah ofis.

dulu, aku selalu berfikir.. orang cakap biasanya bila dah kerja badan akan makin sihat bagai dipam-pam. aha~ aku tak percaya. sekarang baru dah percaya. T_T

erm, bukan.. bukan aku tersampuk dengan ideologi zaman kini yang mengatakan kurus itu cantik dan gemuk itu hodoh. as long as sihat, I thing tak kisah la saiz camne pun.

tapi, aku rasa. aku da makin tak sihat. T_T dan tidak selesa. nak tau sesuatu tak? (kususnya kepada semua kakitangan kerajaan mahupun swasta yang kerjanya 8 jam duduk di ofis SAHAJA)


jangan lupa cari kebenarannya >>disini<<
terima kasih Awanis perkongsian ini, saya kongsikan kepada rakan-rakan yang lain ye!

So, apa tunggu lagi? draft your plan, untuk esok yang lebih baik! Bersenam! Berusaha!

No comments: