Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 May 2011

Jangan Biarkan Surau ini Roboh


Yes! Done with Jangan Biarkan Surau ini Roboh. Cerita diantara Ibrahim, Yusuf, Sarah dan Partinah.

"Biarlah kawan-kawan mencari rezeki dengan merantau. Rezeki Allah bukan hanya di kota. Rezeki Allah ada dimana-mana"

..untuk menyelesaikan masalah hidup, manusia memerlukan pertolongan orang lain. Tetapi oleh sebab orang lain juga mempunyai batas, maka akhirnya manusia memerlukan pertolongan zat yang diluar segala batas iaitu Allah swt..

"Ubat jiwa yang terbaik adalah solat. Bacaan yang paling agung adalah AlQuran. Senandung yang paling mendamaikan hati ialah zikir.Dan tiada yang lebih indah dari doa"

Yang Maha Cinta, Yang Maha Kasih,
Hanya Dia yang berjanji dan tidak mengingkarinya,
CintaNya hanya untuk cinta, 
Bagai titis-titis embun pada pagi yang dahaga.

Komen aku:
♥overall oklah ceritanya. tapi ada jugaklah part-part yang tak berkenan dihati. yang lebih penting aku tak nampak sangatlah, relation perjuangan dia dalam mempertahankan surau dia tu dengan kisah cinta dia. hurm~
♥Cuba korang baca pulak, dan bagi komen. TQ!

No comments: