Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

07 May 2011

Kenduri Kak Jannah

Salam dan selamat petang.

nak dijadikan cerita. waktu aku baca je kad kak jannah ni tulis tempat kat kompleks sukan PKNS kelana jaya. aku pun bajet orang kelana jaya, lepak je dari rumah keluar jam 12.15. almaklumkah bukan jauh pun dari rumah. bila baca kompleks sukan je, terus aku teringat kompleks sukan yang dekat dengan Stadium MBPJ dan ada satu pejabat MAS ni.

dalam tambah tolak 10 minit sampai lah aku ke kompleks sukan. dan dengan yakin send sms ke Kak Kiah yang aku dah sampai. elok je aku parking, turun kereta, satu banner besar menyambut. Syazwan dan Farah. aku ingat ada dewan lain kat dalam, sekali tanya pakcik guard memang salah tempat rupanya.

berpusing jugakla mencari, dekat 3 kali ktorg berpusing kat tempat yang sama. hehe. walhal, kompleks sukan PKNS ni betul² berhadapan kastam. bersamaan kalau lalu LDP tu (menghala Damansara), memang sebelah kiri jalan boleh nampak. Ahaha. akhirnya lebih kurang ketika azan Zuhur berkumandang, maka kami pun tiba di Jalan SS7/20.

Sampai² je kat perumahan bersebelahan kompleks, jalan da jadi sesak. nampak lah kemah², hiasan kaler merah, bunga² da macam kedai bunga. meriah! kirorang da turun, sebelum masuk nampak 2-3 orang pakcik jadi penyambut tetamu pakai baju kaler merun. Kak Siti dengan ringan mulut bertanya "Ni kenduri Muadz dan Jannah ke?" Lalu pakcik cakap, bukan. sambil bagitau direction nak gi dewan kat hujung perumahan.

patah je balik. nampak muka puteri dan kak djah, siap bawa hadiah besar lagi hampir salah rumah macam kami jugak. hehe, maka kitorang pun bersama-samalah meneruskan perjalanan menuju ke Dewan Sri Delima.


pengajaran: semak semula alamat dengan google map :)

No comments: