Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 May 2011

nota kaki: status

alamak dah jam sebelas rupenye.. hari ni kenala bertolak awal sikit kan (harap²) memandangkan petang hari yang selalunya hujan, ditambah pula dengan pastilah ramai para 'buruh' yang bercuti, dan akan pulang ke bandar seperti kami.

ok, sedang aku ber-stumble sebentar tadi, aku terjumpa perkara ni, yang sangat cocok untuk mengatakan status aku sekarang,


haha. susah betul orang yang tak reti nak duduk di dunia nyata ni. Selalu sangat duk menerawang dan terawang-awang di atas awan. keh3x..

ok sebelum berpisah, aku nak tanya korang lah kan, pernah tak korang benci kat orang? atau berasa seperti ah tak suka la die tu. gedik. Sebenarnya bila kita berfikiran demikian.. maknanye kita lagi la teruk. sebab apa? sebab sebab hati kita la yg teruk sehingga sampai boleh berfikiran demikian. Jadi, mari fikirkan ini bersama..


Change for good and learn to love yourself, then other's love will come to you! ^____^ selamat bercuti!

No comments: