Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

16 May 2011

Selamat Hari Guru II

pagi ni aku baca Sinar harian.. Cuepacs syorkan KPT untuk wujudkan Hari Pensyarah.. wow! semua orang nak ada hari tersendiri, sebelum ni ada hari jururawat. wahaha.. ok, bila nak ada hari penganggur? kalau ada aku submit resignation letter skrg jugak. hihi.

ok, sebenarnya nak cakapnya.. bagi akulah kan, as long as dia pernah mengajar kau walaupun satu huruf pun. maka automatik dia dah jadi cikgu kau dah. pensyarah ke, naqibah ke, ustazah ke, boss kau ke.. semua tu dikira guru lah tu. Tak perlu nak rungsing perkara yang tak perlu rungsing. fokus kan je, macam mana korang nak selesaikan masalah simbah asid yang berleluasa di Lembah Klang belakangan ni. ok, melalut sudah.

maka di kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat hari guru kepada guru-guru aku yang memang aku panggil cikgu, ustad dan ustazah.. juga yang aku panggil Puan dan Encik, doktor atau profesor..

*terima kasih.. to che.. syukran.. thank you!*

juga, aku ucapkan terima kasih juga kepada kakak² STA/STAM yang jaga aku masa form 1, kakak² bilik masa form 2 dan form 3. seterusnya naqibah²ku.. (Ustazah Latifah, Kak Salisa Ali, Kak Asmaa' Ismail, Ustazah Anisah, Kak Nor Ampang dan Mak cik Kalsom Ariffin). Banyak SANGAT yang aku belajar dari kalian.

terima kasih ^________________^!

Last sekali, terima kasih cikgu amir zahid untuk segala pembelajaran ilmu coding mahupun SQL! tq!

Selamat Hari Guru
Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara

*Amboi bukan main lagi tema hari guru tahun ni!

No comments: