Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 May 2011

Tragedi di pagi hari

ahha, tajuk bikin gempak. sebenarnya, pagi ini sungguh mengantukkan. entah apa yang silap dipermulaan hari sehingga terlalu mengantuk ini. dari jam 8 bawa ke 9 pagi. perasaan mengantuk tak dapat ku bendung lagi. lalu, rasa asal untuk tidak membancuh air panas pagi ini aku padamkan. "haih, kena gak bancuh air ni. minum air panas kasi segar sket mata"

lalu, dengan perasaan kantuk yang masih tebal, aku pun bergerak ke pantri. mencapai mug dan seuncang teh lipton. hasrat dihati untuk mendapatkan teh semalam, aku teruskan hari ni. setelah mug hampir dipenuhi air panas, aku pun tolak balik pedal tuas yang menghentikan air keluar dari mesinnya. tapi, awat ayaq ni tak mau henti?

the tragedy.

oh men, apa aku nak buat ni. air tak mau berhenti lak. dahlah air panas lak tu. aku tutup suis dia. ahha nampaknya bukan tindakan yang bijak disitu. apa kaitan tutup suis dengan berhentikan air dari mengalir? memang taklah kan. aku try tarik plak. yes. air da berhenti geng! ahha!

But?!

ok, pedal tuas dia da patah. maka, nanti satgi hangpa semua yang nak buat ayaq. kreatif sket la no.. aku pun tak tau la penyelesaian sepatutnya bagaimana. haha.

p/s: tragedi tersebut benar-benar berkesan nak hilangkan mengantukku pagi ni. ^____^

2 comments:

SaMihaH said...

hahaha..sat gi zura pun jerit.. "sape buat patah nih...??!" hik3.. gurau2 je.. :p

Merentas Horizon said...

xdenye. zura tak tau sapa buat. haha.