Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

14 June 2011

Gempa Bumi

sedang aku melayan perasaan baru masuk pejabat, waktu tu jam 8.10pagi . tiba-tiba, aku berasa sedikit pening, dan deperti goyang sikit. Memang aku ada syak gempa, sebab sebelum ni aku penah rasa perasaan yang sama kat rumah sewa. Duk tingkat 13 kan, mesti rasa punya kalau gempa.

Lalu, disebabkan sifat ingin tahu yang tinggi, maka aku google sana-sini. Oh! haruslah belum ada sebarang berita. Checking twitter pun xde sebarang maklumat berguna. Maka, assumption awal. Mungkin tekanan darah rendah melanda. Sebab slightly giddiness happened kan.. Jadi, aku teruskan hari macam biasa sampailah Awanis maklumkan ada gegaran kat Putrajaya. Itu lagi mengancam, pejabat sekali bergegar..

Baru ni dalam jam 11, pun aku berasa terhayun skali lagi. Checking FB. dan terjumpa status di BH.

Gempa 5.9 magnitud gegar Sumatera Utara 2011/06/14 
KUALA LUMPUR: Gempa bumi bermagnitud 5.9 melanda Sumatera Utara 8.08 pagi tadi dengan gegarannya dirasai di sekitar Selangor, selatan Perak dan Melaka, demikian kenyataan dikeluarkan Jabatan Meteorologi Malaysia, sebentar tadi. 

Ok, maka kepeningan yang aku lalui bukan disebabkan Low BP. tapi memang gempa! ok, case closed

*err.. da beberapa tahun Malaysia asyik merasai gempa dari Indonesia.. adakah titik gempa telah berubah ke Malaysia? Nauzubillah.

2 comments:

dhiyaiman said...

pusat gempa tu jauhnya cuma 330km dr klang,selangor. so,kire dah dekat la tu kan?

Merentas Horizon said...

boleh tahan dekatnya..