Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 June 2011

Gerhana Bulan

alamak, terlewat pula nampaknya mengemaskini blog ni ye..
pagi-pagi busy dengan ahjussi dan ahjumma dari Before & After Clinic tadi :) ahaha~
tengahari lak siapkan sikit-sikit kerja-kerja yang tak siap lagi. :) Alhamdullillah, sudah submit dan tunggu amendment saja.

erm, sebabkan takde apa sangat yang nak share.. oh! baru teringat semalam aku pergi ke satu rumah di seksyen 17 PJ. rumah kawan kak CT, kena pecah masuk. memang horrible.. syiling pecah, semua bilik kena geledah, disamping itu hari sebelumnya dapur kena bakar lak tu. hurm, sekarang aku dah percaya kenapa orang cakap PJ ni kawasan hitam. Nak masuk rumah dia semalam pun aku dah berdebar-debar.. tambah-tambah ada satu bilik tu pintu tertutup, nasib baik bila buka pintu takde pape, takut gak kalau perompak masih ada dalam rumah kan.

dari sini boleh aku simpulkan, rumah teres atau rumah flat.. kedua-duanya ada pro dan con. hmm..

eh, lupalak.. sebenarnya tujuan aku menulis ni nak share pasal gerhana bulan malam ni, ^____^


Ada event sempena gerhana bulan di Masjid Negara pagi satgi. Jemputlah datang ye! Jumpa disana!

2 comments:

syaz@rozelt said...

wah mesti best dapat tengok gerhana..ada solat sunat erk dekat masjid negara?

Merentas Horizon said...

haah syaz, ada smyg sunat kat masjid negara..