Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 June 2011

Sweet Home Kg Gajah

pernah dengar tajuk movie sweet home alabama, kalau korang nak tau kg Gajah ni, exspecially Kg Batu Hitam adalah lebih sweet dari Alabama tau. ^____^

ok, sebenarnya nak ceritakan sikit mengenai pengembaraan aku pulang hari ni, sebenarnya nak balik semalam.. tapi berfikir punyalah lama kan. then, end up balik pagi ni.

7.45 pagi - Hairun Maju, Kelana Jaya
8.25 pagi - LRT Kelana Jaya
8.55 pagi - LRT Masjed Jamek
9.10 pagi - Hentian Puduraya
10.00pagi - Atas bas Transnasional
1.00 tghri - tiba di Teluk Intan

ok sebenarnya aku hari ni nak menceritakan mengenai pudu raya yang dah seperti airport dah sekarang ni. aku tau cerita ni dah lama, tapi disebabkan dah lama tak naik bas menjadikan ini first time la kan nak gi Pudu nye. ok, enjoy the pic la ek.

perjalanan dari LRT Masjid Jamek ke Hentian Puduraya

Wah, tu dia Pudu yang baru :)

tengok, siap ada escalator lagi nak masuk, smart! 

ni tempat tunggu bas, sungguh kondusif

ha, tempat beli tiket? takde la lagi nampak busuk kan nak kena berebut bagai nak beli tiket.
err.. dan tidak juga kelihatan ulat-ulat tiket. ^___^

place to kill the time, Gon Chan 

Kaunter Transnasional dan Plusliner kelihatan disitu

Ha ni pintu nak ke platform. kalau nak masuk dia, kena tekan button dulu.

tengok monitor ketibaan bas ni, kan aku dah cakap macam airport dah Pudu ni. 

Jemputlah semua menaiki bas dari Pudu ^___^ sangat menggembirakan. disitu tidak kelihatan kan gambar surau, aku tak naik tingkat atas tadi, surau adalah setingkat lebih atas dari tempat jualan tiket.

*oh dalam bas tadi, aku terjumpa Maggie, budak aras aku kt hostel Matrik Penang dulu. tak sangka lepas 5 tahun aku masih ingat nama dia. Meskipun dia hanyalah rakan sekelas roomate aku :).. dah jadi lawyer da dia sekarang.

No comments: