Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

21 August 2011

Ralat

sebenarnye sedikit ralat sebab xpergi ke Ijtimak Ramadhan Ikram Selangor (IRIS) semalam. Lagi2 Asma' update cerita yang bikin jeles di hati kecilku ini. TT_TT

aku terlupa sangat pasal IRIS ni, sehinggalah masa iftor Ikram PJ bebaru ni, (several day before IRIS). Masa tu Kak Mela duk cari-cari siapa bleh replace seat akhwat Wanita JIMPJ, since rata-rata makcik tak respon lantaran semua nak ke IRIS. Maka, aku pun on kan jelah. Tanya putri ngan kak aida dorang pun ok je, so.. aku pun meneruskan niat murni untuk ke MIPHC kt Putrajaya.

a lil bit feeling of inferior selalu ada bila aku datang function2 orang baik2 ni. sebab aku selalu rasa aku ni tak baik dan begitu annoy selalu lari2 dari program. tapi bila aku sampai je program, actually.. perasaan2 tu sebenarnya adalah gangguan syaitan. suprisely, i felt warming welcome all over the air.

Oh, macam mana tegar seseorang berlalu pergi dari sekumpulan manusia yang berhati jernih. Ya, saya memang jeles dan sesal tidak ke IRIS semalam! T_T

Ramadhan tahun ini, entah macam mana prestasiku Ya Allah!

2 comments:

Zackyun said...

Kalau awak pergi iris tu, sure awak nampak akak..

tapi kalau awak pun rasa inferior pergi function org2 baik ni, haish, akak jauhlaa lagi rasa seperti interior designer inferior shopping complex..

haha!
miss u

Merentas Horizon said...

hahaha.. agak2 sket inferior shopping complex tu kan.. tapi sy ingat perasaan2 gitu sgt bahaya..

mungkin itu adalah perasaan2 awal orang2 yang berlalu dari jalan menuju Allah.

Nauzubillah, mintak dijauhkan perasaan sedemikian.