Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

17 October 2011

Broga and Mun Wedd's

Hari ni, turun tangga dah rasa lagi sakit dari naik tangga. haih, teringatlah hari-hari awal selepas pendakian menuju Jeram Perlus. lagi perit yang tu. kalau orang ajak aku sekarang, nak hiking tak? harus aku jawab TAKMAU! haha.. so, tunggu 2-3 minggu lagi.. baru ajak eh.

Oh, semalam setelah memendam keinginan sekian lama untuk panjat Broga, akhirnya termakbul. Alhamdulillah! (Alhamdulillah Ya Allah, tahun ni banyak sangat rasanya keinginan menjadi kenyataan. Juga untuk jalan-jalan lain yang Engkau permudahkan) Berkumpul di Tesco Puchong, bertolak jam 5.30 macam tu, singgah Subuh di Petronas Semenyih. Memulakan pendakian kurang lebih jam 6.15 pagi. Masih gelap, jadi haruslah bawa torchlight. (Awanis, I pinjam your torch. hehe) Sebelum jam 7 sampailah kami ke puncak ke-4, (ada 3 lagi puncak yang tak sanggup untuk kami terus daki) dan melihat indahnya bumiMu Allah.



pada matahari yang baru muncul, Subhanallah.
pada saujana pemandangan, Subhanallah.
pada angin yang sepoi-sepoi bahasa, Subhanallah.
maka nikmat Tuhan yang manakah yang engkau dustakan?(55:13)

peringkat awal pendakiran rasa macam ok lagi, sampai curam agak-agak  macam 45 degree dah rasa macam.. wallaweh, kalau naik ni macam mana nak turun. haha.  

"I feel like hanging on the sky.Why? sebab I rasa dah sampai atas ni tak tau macam mana nak turun balik. So hanging kat sini" - Joseph

Begitu dan begini, lepas stay atas tu dalam 15-30 minit, kami pun turun. Singgah di mamak (somewhere in Semenyih) untuk sarapan. Lepas sarapan bertolak pulang.

* * * * *


Petangnya, ke kenduri perkahwinan Mun :) anak YB Haniza. Bila aku recall tak banyak memori yang aku ingat tentang Mun masa dia belajar. Mungkin pernah berjumpa 2-3 kali dalam program. Tapi menjadi agak rapat sejak Mun banyak bergiat di PJ.. ^___^ Barakallah!

4 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

eh.eh.baju sarah!!! bergaya dah. hihi..

Merentas Horizon said...

haha. baju raya kak, bagi can la sket.

puteri said...

nmpk gmbr akk kt broga dlm pic kwn sy.

Merentas Horizon said...

eh? sapa kawan puteri?