Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

15 October 2011

HD-PCT1TU3/BB

Nampaknya, ada yang sudi memberi cadangan di comment box untuk post lepas. Ahha, terima kasih daun keladi aku ucapkan, lain kali bagi cadanganlah lagi ^___^.

Tadi pagi singgah pasaraya 99, maka banyak pula diberi baki syiling. seperti cadangan Puan Basyirah, maka semua baki syiling di dalam purse aku masukkan dalam tabung :P

Cadangan cik Jue kita, InsyaAllah akan di mulakan next cycle :).

Oh ya, semalam ada liqa' sedikit diantara rakan-rakan seperjuangan (oh lama tak berkumpul macamni rupanya. rindu! Fauhan juga ada, lepas lah rindu :P)  Maka, tajuk yang ada dibangkitkan adalah istiqamah.

Istiqamah sebenarnya adalah sederhana dan berterusan (ni menurut kata-kata naqibah aku la). mengapa sederhana? maksudnya untuk sesuatu amal tu, kita takleh lah nak buat begitu ekstrim sehingga akhirnya kita penat dan terus stop. So, its better be it sederhana, kita mampu lakukan dan berterusan. Macam tu lah lebih kurangnya. Tapi seiring peningkatan masa, amal yang sederhana tu boleh lah ditingkat kan sikit2.. sbg cth, dari jarang-jarang baca Quran, so make it sehari baca separuh muka. istiqamah baca separuh muka. Then, dah agak-agak sebulan atau macam da boleh komited baca setiap hari, maka up sikit sehari satu muka. macam tu lah. So, yang ni boleh dikira sebagai hari ni lebih baik dari semalam. macam tu.. ^___^

Aku saja nak share apa yang aku dapat semalam, kebetulan boleh dikaitkan lah pulak dengan post semalam tu. Istiqamah lah menabung. Cerita pasal menabung, ntah macam mana.. after balik dari Iman Villa pagi ni.. aku terlencong ke Digital Mall dan membeli lah pulak perkara dibawah,


oh! jangan salah sangka.. aku dah rancang lama. tup tup hari ni berkelapangan, terus lah meneruskan hasrat yang terpendam itu. Err.. nampak ke apa yang dimaksudkan? maklumlah black-lover ni semua nak warna hitam, kan..

P/s: Gadget adalah satu perkara yang menjadi cabaran utama (bagi para muda belia) untuk bertahan dengan Sang Nafsu. Haih.
P/s II: Kira aku kalah tak ni dengan nafsu?aiyark!

No comments: