Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 October 2011

Pastry

Bila tak de kerja, mulalah crawling sana sini. Yeah, rasa macam belum pernah recommend link pun kan.. So, hari ini.. aku nak share satu link yang selalu aku terjah bila link dia berada diatas dalam senarai makan-makan (maksudnya dia update blog la kan) Nak tau blog siapa? Klik gambar di bawah ^______^


Nyum nyum. Gambar pun da super nyummy.. bayangkan pulak la isi kat dalam dia. Sebenarnya aku tersangkut ke blog ni dari blog kak nor. Blog kak nor pun boleh tahan melazatkan. hehe. Dulu kalau ada rasa balik rumah nak masak, memang blog kak nor ni la sumber inspirasi. Sekarang memang harapan la aku nak masak bila sampai rumah. paling cepat jam 8.30mlm baru sampai :( (tapi percayalah, ini sungguh jarang terjadi).

Oh, lupa pulak isu nya aku nak promot blog Kak Rima kan tadi. haha! Haih, tengok.. selalu sangat lost focus :P. Ok tentang blog Kak Rima ni, apa yang menarik? Dia sangat-sangat rajin dan suka buat pastri dan segala jadah cake.. Datang ke blog dia untuk menjamah makanan dia dengan mata sajalah. So, agak-agak lapar dan takda duit nak pergi makan hebat-hebat. Bolehlah beli roti gardenia 60sen, sambil makan tu usha blog Kak Rima :) . Oh selain macaron and all the pastries.. beliau juga mempunyai seorang anak yang comel! Sonia namanya.

Ok sekian dulu cadangan blog hari ni. ^______^

No comments: