Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

05 December 2011

coretan hujung minggu 4 disember.

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca!

Alhamdulillah, diberi kesempatan lagi untuk menulis. Hujung minggu lepas, meskipun cuti adalah sekadar 2 hari bersamaan cuti hujung minggu tapi terasa sangat lama pulak kan.

(orang kata kalau bersama yang tersayang masa yang sekejap pun terasa panjang..)

by the way, hari sabtu aku dah menghabiskan masa sepanjang pagi menyiapkan tudung seorang kakak ni, yang dah tertangguh usaha-usaha penjahitan selama hampir 2 tahun (what???!hehe)

tengahari pula ke SS2 mengemas rumah baru disana, letih! Oh ya, kami keluarga 13-13 akan berpindah ke sana dalam masa terdekat. Err kalau ada yang sedang mencari rumah sewa sekitar Kelana Jaya boleh la bagitau, boleh aku kabarkan kepada tuan rumah. Begitu-begini mengemas rumah, sampai lah nearly maghrib.

Maghrib dirumah KJ, kemudian bertolak pulang ke kg halaman di Kuala Selangor. Tidurlah semalam di Kuala Selangor.. esoknya bertolak pulang sekitar jam 3ptg macam tu. Asalnya plan balik awal sikit tu, nak jumpa cik pemilik tudung, dengar-dengar beliau turun KL. tapi tulah, tak berkesempatan nak berjumpa.

Maka, area jam 3.45ptg kami menukar route perjalanan ke Bukit Jelutong, rumah ucu. makan, tengok tv, makan lagi.. Jam 9 malam bertolak lah kami pulang ke KJ.

Apa yang nak disimpulkan? sebab hari yang panjang tersebut, pagi ni aku lupa bawa access card ke ofis. heh!

Sekian.

No comments: