Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

26 January 2012

Seronok!

Seronok.

Dalam kamus Macromac, perkataan ini merupakan perkataan yang paling kerap digunakan oleh Mr Lee. Tapi hari ni aku tanak sentuh apa pun pasal Mr Lee. Cuma, aku nak bagitau aku pun sangat seronok hari ni.

^_______^

Ada seorang kawan lama. ya memang sangat lama, selepas kawan sekolah aku rasa dia lah orang yang paling lama aku berkawan. Dah lama juga tak berhubung, tiba-tiba hari ni dia YM cakap akan ke Mekah untuk umrah bulan depan. Alhamdulillah.. Di tambah lagi dengan cerita-cerita beliau tentang perubahan yang telah berlaku dalam hidupnya.. InsyaAllah sudah semakin membaik..

Kadang aku rasa macam bersalah sebab rasa macam aku tak pernah ingatkan dia pasal hidup nya yang keliru dan kacau tu.. hakikatnya aku ada ingatkan, cuma dia tak pernah berubah.. Namun, lama-lama aku sedar..

"God works in a mysterious way"

Kita usahakan, hidayah tu.. Biar Allah yang tentukan. kan?

p/s: Rata-rata kawanku ramai yang sudah menjejakkan kaki di tanah suci tersebut, bila agaknya masaku tiba. Kena niat ketat2.. dan usaha lebih gigih.

No comments: