Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 March 2012

Awkward.

Hari ni kemas-kemas semua barang yang berlambakan di atas meja dan dalam drawer. Minggu depan akan berpindah ke compartment sebelah. Dan secara rasminya telah berpindah ke anak syarikat yang lain dari yang asal. Perasaannya lain sikit la. Sebab kat sini boss dia young and dangerous kan. Jadi sesuai la dengan staff yang muda-mudi ni. Oh, boss baru bukanlah old pun, masih young but more dangerous!! Ahhaha..

"Saya tak sedihlah, perasaan dia cuma we've build a team then kena transfer to others. Macam tu sajalah" - Joseph 

So, disebabkan esok aku akan merasmikan cuti tahun aku untuk 2012, maka aku kenalah berkemas hari ni. Dengar-dengar diorang nak pindahkan barang hari Sabtu. Ini cuma internal transfer saja. Jadi tak perlu kecoh sangatlah.

Ok, nak ceritakan awkward moment adalah apabila anda tiba-tiba pergi melawat rakan anda yang baru bersalin sendirian (anda pula telah bertahun-tahun tidak berhubungan dengannya secara akrab). Sangat awkward ok. Cerita sepanjang terpisah tu banyak yang aku pun tak pasti hitam kelabu dan putihnya, jalan cerita yang aku boleh nak tanya pun hanya masa kami rapat dulu. Bosan jugak cerita lama kan.

Baby tidur saja. tapi.. ok lah, as long xdengar baby nangis. ^___^.

p/s: orang cakap bau baby wangi, tapi asal aku cium bau minyak urut je. haha!

1 comment:

putri putri mamapapa said...

hehe...memang rasa menyusahkan bile dengar baby nangis sebelum penah jadi ibu...once u jadi ibu,tangisan baby akan jadi part of ur life..u cannot life without dengar baby nangis...
=)
cuba bau mulut baby bangun tido n lepas menyusu susu ibu...
=)