Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

27 April 2012

Kerja

Tak dapat dinafikan, zaman sekarang ni memang susah nak cari kerja.

Bukan sebab kerja takde. orang cakap graduan malas la, high-demand la. yang ni aku malas nak komplen la kan. sebab mana lah graduan tu nak tau hrga yang diorang request tu tak sepadan. Ahha~

yang lebih sedih lagi, bila da dapat kerja, pekerjaan tu pulak yang aneh2. Da dapat kerja, alih2 kena tipu lak ngan owner. titipu dan rasa ditipu.

Alhamdulillah, sepanjang aku mencari kerja. Belumlah aku jumpa keadaan yang sukar macam tu. Tapi taktaulah masa akan datang macam mana kan. Orang cakap hidup ni macam roda, takkan selamanya kita di atas kan? yela kerja swasta ni bukanlah stabil sangat. Apapun, as long as ada iman, InsyaAllah.. bawa2lah rasionalkan apa pun yang terjadi. Percaya kepada rezeki itu Allah jua lah yang memberinya.

^___^ Jangan berputus asa, dan teruslah berdoa dan berusaha.

Tough betul hidup akhir zaman ni.

2 comments:

arissa myana said...

salam wbt..

sabar kak, saya yakinkerja kak ok2 aje kan?

moga Allah mudahkn urusan kta dn smua org... :D

siti sarah aisyah said...

sy ok saja InsyaAllah ^___^