Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 July 2012

Cuti Raya

Hari ni dapat emel dari boss,
Dear all,
HI, Please submit me the application form for Raya Cuti before 6th August 2012.
-boss baru-
Wah, da setahun berlalu.. walaupun secara masihinya belum genap lagi setahun aku bekerja di tempat baru. Tapi secara Hijri nya absolutely dah setahun.

Tahun lepas, aku dapat tawaran untuk masuk bekerja seminggu sebelum 1 Ogos. Masa tu Joseph call suruh datang kerja 1 Ogos, mula-mula sebab tergamam plus terharu aku iya kan sajalah kan. Orang menganggur dapat kerja what should you expect? bagai bulan jatuh keriba la bak kata pepatah melayu lama.

Pastu berita gembira terus dikabarkan pada kak Siti, pastu dia cakap eh tanak puasa kat rumah ke? Lupa lak puasa start 1 Ogos kan.. Boleh pulak aku call balik Joseph dan bagitau nak masuk 2 Ogos, sebab nak puasa hari pertama tu kat Perak. :P Yeah, nasib beliau steady~.

Tahun lepas, dekat department IT tu, aku sengsorang je la berpuasa. masa lunch time orang rehat aku pun barulah bernafas (almaklumlah budak baru masuk kenalah bersopan santun dan tak menunjukkan warna sebenar.hehehe) Time tu orang lain dah sibuk-sibuk apply cuti raya aku masih lagi berkira-kira, boleh ke tak nak amik cuti ni. tsk.

punyalah innocent aku dulu-dulu. Banyak lain dah dengan aku sekarang. Apa yang masih aku ingat kata-kata Joseph masa aku hantar borang cuti.

"Sebenarnya you belum entitle untuk cuti sebab belum confirm. Tapi sebab ni cuti raya, kita boleh consider"
-Joseph-

Sebabkan boleh consider, aku amik seminggu terus. Ahaha~ amik kau.

Itulah serba sedikit episod mengimbau memori lampau kan. Sebenarnya boleh kira, tengah counting time nak balik je ni. Hari ni tak berapa sihat, jadi tak berapa boleh fokus nak buat kerja. Tengah tunggu pukul 5 je nak gi klinik. T_T.

Oklah, selamat berpuasa ya!Terawih kat mana malam ni? >_____<

2 comments:

Hajar B said...

terawih kat Korea!

Unknown said...

Merry Christmas Day is an annual pageant commemorating the beginning of Jesus Christ, observed in the main on December 25 as a religious and cultural birthday celebration among billions of people around the world. Christmas Card Messages For Teachers is the most important pageant in all over the world. people of all nations irrespective of their faith rejoice the Christmas with amusing and birthday party.