Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 July 2012

Edisi Khas Jun

Akhirnya aku dah sedar yang aku dah tua untuk mem-fancy-kan blog nih =,=. Maka telah sekian lamalah tuan blog membiarkan blognye bersawang termasuk tak baca blog orang lain jugak T_T disebabkan link yang telah menghilangkan dirinya sendiri =P

So, untuk edisi khas Jun dah lambat banyak hari kan, since dah bulan Julai pun sekarang. Ok, bulan Jun menyaksikan pernikahan Kak Mashirah!! yiiha.. kawin sudah kakak sorang tu. Dan diatas usaha sama ejas sana-sini berjayalah aku, kak Siti dan Sofwah menjejakkan kaki ke bumi Terengganu. Cantik sangat!!

Trimass a zillion goes to Kak Zulfa se-familia atas warm welcome yang bersangatan. Tak lupa untuk steady Baheeja baby besar yang comelness. :) Diharapkan Kak Zulfa sekeluarga terus dilimpahkan rahmat dan rezeki yang melimpah ruah. Kak Shira juga, semoga cepat-cepat mendapat cahaya mata, penyambung perjuangan dakwah InsyaAllah.

Balik dari Terengganu, singgah di Jengka, kenduri kahwin Kak Nodo (housemate). Punyalah lambat sampai.. sampai je kendurinya, pengantin pun dah salin baju. hihihi.

Ya, dan tentu sekali klimaks kepada pengembaraan kami adalah apabila berlakunya perlanggaran sandwich antara kereta depan dan aku, juga aku dan kereta belakang. Pheww.. berat mata membaca, berat lagi kami yang melaluinya. Peh~ cakap perlanggaran sandwich tu macam teruk sangat je kan. Actually xdelah teruk sangat pun, alhamdulillah hanya effect bahagian rangka-rangka sahaja.

Meskipun demikian, disebabkan kereta belakang yang langgar harus bertanggungjawab, maka terpaksalah Saudara Vijay Kumar kita dikuarantinkan selama hampir sebulan ye di Bengkel Produa Cheras =,=. Sepanjang masa tu memang back to basiclah aku ke kerja. Dan aktiviti malam pun mana yang wajib je aku utamakan, almaklumlah nak kejar bas punya pasal =P

Now MyVijay is back!! Ahaha..

So, last week kami pun balik ke kampung halaman. Perjalanan jauh pertama selepas beliau keluar dari bengkel. Last week adalah ulang tahun kelahiran mak dan ayah. Mak pada 30hb manakala ayah 27hb. Jadi, kami hadiahkan cheese cake sahaja. ok tak? ehehe..

Di ofis sangat hectic dengan project donation aku yang tak siap-siap lagi nih. =,=


Ramadhan dah tak lama kan? Antara tahun lepas dan tahun ni, aku harap banyak penambah baikan yang aku dapat capai. 

2 comments:

SI PENGEMBARA JALANAN said...

perghhh..review after a month!
eh, hr tu xde bgtau pun kata kamu excident?? hukhuk.. kesian gile kot dtg jauh2 baliknya berakhir dgn tragedi..huhu..kene bayar ape2 x?

nway, ive got news for u. later will confide k.. take care.

Merentas Horizon said...

cewah! preggy letew, oklah tu baheeja nak ada jiran kawan.haha!

oh xkena pape pun, insurans cover.

citer sedih ni malas nak hebah.