Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

02 September 2012

13 tahun

Macam tak percaya dah 13 tahun. Sejak 2000 sehingga tahun ni, dah 13 tahun.. Semalam pergi rumah Aimi, nampak adik dia yang perempuan. Masa aku kenal Aimi tingkatan satu dulu, dia duk kendong adik dia tiap kali family dia datang. La ni da form 1 dah.

Meskipun sebenarnya adik aku sendiri pun dah form one, haruslah anak orang kita lagi notis kan, sebab tak nampak pembesarannya kankan?

Masa dulu kita yang 13 tahun, sekarang dah zaman diorang pula :) Berputaran. tapi tak pernah berpatah balik. Tahan sebak, syahdu. Itu baru tengok adik2. Kalau tengok mak abah kita, wah! lagi sebak. Kita semua semakin berusia.

Selamat Berbahagia menjadi puan kepada Ketua Kumpulan Al-Waqiah, Orentasi 2000. 
Habsah bt Kamaruddin.

dan selamat melayari bahtera perkahwinan kepada rakan meja 1R, 2000.
Raja Zubaidah bt Raja Sabaraddin.

Aku juga nak ucapkan selamat bernikah dan semoga kalian berbahagia untuk semua undangan perkahwinan yang tak dapat aku penuhi. (Maaf ye sebab badan saya bleh hadir satu tempat saje dlm satu masa, belum belajar ilmu gerak sejurus dari Goku.:P)
Pishu, Junior SERATA
Dalila, SERATA
Kak Hezrin, Senior SERATA
Izyati, pen. praktikum KMPP.
Suhaylah, anak usrah :)
Kak Amal, Ikram PJ
Kak Farhani, Sukarelawan Ikram PJ.
Kak Feza, JIM IPT Selangor

Pintu syurga telah terbentang luas untuk kalian masuki, berusahalah untuk masuk dan kekal didalamnya. Bukan senang nak dapat pahala berpanjangan. :)

No comments: