Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 September 2012

Jamuan Raya dan pelbagai berita

Assalamualaikum dan selamat malam.

Hari ni macam cramp sebab banyak sangat event. Pagi-pagi masuk office, baru dapat emel ada meeting jam 2 petang. ok, struggle untuk siapkan sikit kerja yang akhirnya tak siap pun sehingga masa meeting tersebut.
-,-. Kalut-kalut nak siapkan kerja, Joseph ajak take a break, dia nak belanja lunch. Walaupun dalam hati memang sebenarnya taknak pegi dan siapkan kerja, tapi disebabkan beliau telah kawtim dengan boss kami, maka tak kanlah nak sesiakan usaha murni beliau kan? Maka, kami rakan-rakan se-ofis pun pergi lah makan di Nando's.

Rush nak balik, boleh plak terlanggar kereta abang negro ni kat simpang nak keluar dari bangunan Nando's dekat OUG sana tu. Bincang-bincang abg negro cincai kira, lepas lah.. lagi pun tak teruk pun dari pemerhatian aku lah. tapi calar lah kereta audi A4 brother tu kan. Mungkin dia pun tak sampai hati nak marah bila tengok muka Joseph kut?

Sampai ofis, meeting dengan laju sekali, kemudian baru solat zohor. Then naik atas, buat kerja sikit. pukul 5 turun balik. Jamuan raya!! Oh men, ayam tadi pun tak habis hadam lagi nih.

Alhamdulillah, rezeki hari ni :) setahun sekali kan..

Oh tentang beberapa berita.

Walaupun sedikit cemburu, tapi sebenarnya tak patut kan? bahagian kita di dunia ni Allah kasi masing-masing berbeza.

Ada dua kawan dari UM yang dulu sama degree akan berkonvo master pada 2 dan 3 Oktober ni :) Tahniah Aiminaim dan Awanis!! You did it!! dan yang lebih seronok pada 3 Oktober tu Aimi akan terus ke Jepun sambung PHD. Subhanallah! orang kata carilah rezeki dengan bernikah atau belajar :)

Seronoknya!!

Dan satu berita lagi, seorang rakan di ofis akan mendaftar perkahwinannya esok. Buat kecil-kecilan sahaja, tiada makan mewah di hotel bagai seperti kebanyakan rakan sebangsa yang lain.. Meski demikian, tahniah juga saya ucapkan!! Kami rakan-rakan yang lain semua dah berdebar dia nak kahwin, dia masih steady. Katanya banyak kerja tak sempat nak kancong! ahaha~

Wah~ hidup memang penuh cerita. Bila aku nak macam orang lain ni? *ahem*

sekian, wassalam.

2 comments:

ladygirl said...

*ahem* cepat lah macam org lain.. heheh.. haih jelesnye ngn aimi.. rasa cam nk pegi smbg blaja kat korea.. kaitan? korea sblh ngn jepun kan.. haha

Merentas Horizon said...

haha, pun boleh awanis pun..

hg da dapat master tu, tinggal nak langkah ke tak je.

good luck! if you dare to dream it, u must dare to do it!

Hwaiting!