Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

06 September 2012

Pagi yang celaru

Ada sesuatu yang tidak normal, yang salah dan yang tidak betul. Ia berada di dalam diriku sendiri. Tapi ia  tak sepatutnya begini. :( Kawan-kawan yang baik yang pernah aku kenal satu masa dulu. Ayohla kita kembali saling ingat-mengingatkan. Semakin lama berlayar di lautan dunia ini. entah rasanya makin aneh. Adakah benar dunia telah menjadi kecintaanku? adakah benar ia telah bertahta dihati?

Astaghfirullahal'azim...

"Rasulullah S.A.W bersabda: “Kamu akan mengikut jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka."

Para sahabat bertanya, “Ya Rasulullah, apakah Yahudi dan Nasrani yang Engkau maksudkan?”

Nabi S.A.W menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka?”"

[Hadith Riwayat Muslim]


No comments: