Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

25 October 2012

25/10 and Happy Eid Adha

Pada tahun ini 25 oktober jatuh pada hari wuquf di Arafah. Jadi feel semangat haji tu tiba2 menjelma dalam diri sendiri. Kita tak dapat pergi jadi celebrate dengan berpuasa sajalah kan ;) dan doa banyak2 hari ni supaya tahun depan Allah pilih kita pulak ^____^

satu tradisi (yang klik cipta sendiri rasanya) di ofis ni adalah, birthday girl/boy kena belanja lunch. Sebenarnya memang da berniat, tapi baru perasan jatuh pada hari Arafah tahun ni. Semalam da explain to them. Alhamdulillah memahami ;)

Ada satu vocab yang aku belajar masa AFP hari tu, iaitu delighted.

Dan hari ni terasa sangat delighted. Pagi-pagi seawal Subuh dapat sms wish birthday dari mak. bukak FB, adik beradik dan rakan terdekat semua da post wish. Sampai kat ofis seorang demi seorang wish, siap versi bahasa jepun dan korea. Oh xda seorang yang wish dalam cinese. he he. Rakan-rakan di tingkat bawah pun intercom untuk wish. (Kak Rozie pun siap nyanyi2 lagi, terbaik!) Ok, terharu.

Tapi hari ni sangat mengantuk. maybe lama sangat tak puasa.. so letih dia tu lain macam sikit lah. Bayangkan lah kan macam mana orang kat Baitullah sana.. mesti lagi super-duper letih. Letih sikit sikit ni apa lah sangat kan.

Oklah, sebagai penutup aku doakan semoga kalian semua yang sedang membaca ni mendapat redha Allah dalam kehidupan kita didunia ni. Makin bertambah umur ni, makin rasa dekat pulak dengan kematian.


Astaghfirullahalazim. Semoga berkat Hari raya AidilAdha tahun ni, dapatlah kita sama-sama mendefinasikan erti pengorbanan dalam hidup kita. Semoga Allah ampunkan dosa-dosa kita yang lalu dan terus mengasihani dan membantu kita untuk berubah.

sekian,
Jln Klang Lama, PJ.

No comments: