Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 November 2012

Dokter Jek.

Dalam diri aku sendiri, menjadi adik selalunya lebih digemari dari menjadi kakak. Kadang-kadang susah untuk membiasa kan menjadi kakak yang boleh memberi teladan dan tunjuk ajar berguna kepada adik-adik. Lebih-lebih lagi terhadap adik-adik yang bezanya setahun dua.

Disebabkan itu, aku lebih mudah rapat dengan kakak-kakak :) hehehe.

Ya, dan lebih tepat adalah kakak-kakak yang mempunyai gaya bahasa dan perawakan hampir sama dengan aku. err ini tak dikira narcist kan?

selain dari kak mash, dan kak zira yang semuanya telah tercampak jauh keluar dari PJ, aku telah berkenalan dengan seorang doktor yang boleh dikira sekepala. :) tapi ditakdirkan berkenalan dan gaul nya bentar aja..

then beliau pun dicampakkan jauh juga, jauh betul sampai ke Lebanon sana. tapi, nasib baiklah beliau rajin update blog.. dapat jua la ku baca perkembangan beliau masa ke masa. :) lagi 3 hari from now, she'll become a wife. I do hope she will get a better future soon (with his husband that she just met for 6months).

Kak ni adalah sangat adventure dan optimis! So, perkara itu lah yang sering memberi motivasi pada aku lewat entri-entrinya di blog..

Inilah dia episod macam xde episod sangat kan. Atau dengan kata lain 'asal update blog saje'. lol! oh ya, btw.. you can check it out this kak blog here. ^___^ mungkin bleh dush2 sikit diri sendiri. :)

Lastly, for those yang pernah berblog dan tak update-update tu, sila-silalah update ye.. ye la.. atleast for your fan out of your area dapat jugalah pengertian tentang update terbaru anda. There are some friends yang kita tak sempat nak reach them via call or sms.. but you always can reach them from your blog!! ini serius.. :)

K, till then.

4 comments:

... said...

Sarah, wa pun termasuk stok kena update jugak ke? wakakaka

siti sarah aisyah said...

temasuk temasuk.. tak kire. hahaha!

SI PENGEMBARA JALANAN said...

gulp.terasa i.heh~

siti sarah aisyah said...

yes! mission accomplished. haha!