Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

20 November 2012

Hokkaido 2

Sembang-sembang dengan Awanis pasal Jepun, rasa macam menarik plak kan Jepun. betul tu, Pulau Hokkaido yang terletak di utara Jepun. Masa kecil dulu, aku pernah la baca pasal Hokkaido ni, dengar kabar cantik. Dan melalui pembacaan tersebut, antara yang menarik adalah 'Sapporo Snow Festival'. Ini adalah program tahunan yang berlangsung pada musim sejuk.

Kalau nak selak-selak balik, aku pun rasa da tak jumpa dah kat mana aku baca yang dulu tu. Sebab it was in 2000! haha. Dan yang aku baca tu adalah hasil tulisan tangan student University Hokkaido masa tu, Civil Engineering. Sekarang ni aku rasa mungkin penulis tersebut telah pulang ke Malaysia dan menjadi orang penting. Ok dah agak melalut, nak tau lanjut tentang event tersebut silalah google ye, boleh jugak semak di sini.

Tapi aku tak suka sejuk, agak-agak dapat tak nak berjalan tengok festival tu? hehehe. Nanti aku nak try search bila musim bunga/ panas apa pulak yang menarik.

Ohoi!

Panjang-panjang cerita, sebenarnya semalam yang turut menjadi isi perbualan ialah tentang Hokkaido Cake. Katanya ada di jual di kedai cawangan King's sekarang. Tapi sepanjang aku usha kat King's tak pernah la plak nampak. Dengar kabar sedap. Aku baru ingat nak gi merayap cari kek tersebut.

Tapi tanpa disangka dah pernah makan rupanya. Haha, makan tanpa tau apa nama kek! Ingat kan butter cake yang terdapat krim di dalam.


Terima Kasih Mr Lee untuk kek Hokkaido ini ^____^

1 comment:

ct nasyrah said...

oo..kek hokaido rupenye kte mkn hari tu..haha. agaknye kah win pun tak tau tu kek ape