Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

11 March 2013

Sg Chilling again

Disebabkan telah 2 tahun sejak pendakian Broga bersama rakan sekerja.. Maka, sebaik sahaja turun dari Sg Chilling aku mendapat idea untuk mem-propose tempat ini sebagai macromac outing trip (tak sangka selepas 2 tahun (baca: Broga and Mun's Wedding)

aku suka jugak hang out macam ni, bleh kenal macam-macam orang.

Maka, tanggal Ahad lepas bersamaan 10 Mac berpagi-pagian la kami mengutip orang dan berkumpul. Sepatutnya 6.30 berkumpul di R&R Rawang nampaknya tinggal perancangan sahaja. Berbekalkan pengalaman nan sekali ke Sg CHilling itulah, aku perkemaskan. Dan menerus kuat untuk membawa semuanya. Kezia pinjam kan GPS, yang aku tak tau guna pun. lol! Keep suruh aku u-turn and recalculate! Marah betul aku dengan GPS tersebut.

Kami tiba di Sg Chilling jam 9 pagi (ikut masa mendaftar di kaunter masuk) Aku rasa dah alert kan semua tentang kami akan masuk air dan perlu beware dengan peralatan elektronik! Nampaknya tak berapa nak alert. So, dengan bekalan plastik, solotep dan gunting yang aku ada, semua pun duk memeket smartphone memasing sehingga lebih kurang 15 minit kemudian baru gerak.


masa tulah nampak.. ada yang takut air deras (oh tapi airnya memang sangat deras dari sebelum ni..mungkin disebabkan oleh hujan disubuh harinya) so siap hold tangan orang depan dia tanak kasi lepas. ahaha..cute. Ada yang berkeyakinan tinggi lepaskan tangan orang depan end up hampir hanyut di bawa arus.

Overall it nice, mula-mula rasa macam takut jugak handle event for multi racial ni.. tapi bila dapat feed back dari some people. i think, worth it jugak la :)

Antara komen:

"Kenapa u tak remind saya, yang sungai ni akan curi selipar saya" - mangsa selipar dihanyutkan arus
"U tipu I, u tau kan i takut macam ni" - konon mangsa

Perjalanan yang sebelumnya diambil 45minit - sejam, kali ni ambil masa 1 jam 45 minit.. Sedangkan sebelum tu anggota rombongan 69 orang, dan kali ni hanya 14 orang :P


Till then. Pen off!

No comments: