Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 March 2013

tulis saje

Ehem,

bila review balik performance tahap menulis di zaman bekerja ni. teruk betullah. satu bulan boleh contribute 4-5 post je? tu pun da sangat untung kalau dapat kan. sedangakan kalau tengok balik masa zaman student. peh, kalau boleh tetiap hari nak update blog. LoL! Even cerita lebih kurang sama je kan. 

Sebenarnya ada kaitannya dengan turun naik iman dan tahap motivasi. Chi masa zaman student lagi bagus I think. ehem, bukan sebab saya da tua ok! hehe

Ada banyak benda yang perlu tulis tapi aku tak tulis pun lagi here. Almaklumlah, Blog ni da macam jurnal online kan. Agak2 nak trace tarikh je mesti bukak blog. 

Ni kena point date la kan, nak store.

23 Feb - Seminar Wanita & Syariah, Masjid Bulat Seksyen 14 (Wanita IKRAM PJ)
24 Feb - Santai Sg Chilling, Kuala Kubu Bharu. (Gema Backpackerz Selangor, GB)

Aku dah cakap kan aku sebenarnya takdalah tua sangat, tengok da umur-umur macam ni baru la nak sertai aktiviti-aktiviti orang muda ni through GB! haha. 

Oh ya bytheway,

hari ni sepatutnya ada aktiviti mencula (Berlangsung pada setiap hari Sabtu sebelum terjadinya pilihanraya - contact me if berminat dan nak bertanya lanjut). Sangat menarik ye! Teringin sangat nak pi. Dari minggu ke minggu, tapi rasanya tak dapat kut hari ni. Tambahan pula ada jemputan perkahwinan di Soromban. Hai nak kahwin dah kawan ku sorang ni..

Dan esok! InsyaAllah, mohon Allah mudahkan.. 2nd trip of Macromac&Friend outing! (yang first ofkos la masa pergi Broga last time kan?) Ehem.. pegi mana kali ni? Will update tomorrow perhaps? Konsep: Satu Malaysia! 


Till then, happy weekend.. weekenders!

No comments: