Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 April 2013

505: Jom Balik raya!

Hey, mid of April already passed, and what? i haven't put any post yet? Pemalas!

Ok, where to start?

Agenda 505? 
Untuk mengatakan sesuatu yang memihak kepada mana-mana parti politik bukan lah aku. :) is it? Barangkali? hehe. Sesungguhnya aku hanya membaca mengenai isu politik apabila ada isu besar yang muncul. Kali lepas bersamaan PRU12, aku hanya membuat sedikit sahaja bacaan mengenainya, kononnya masih belajar. Alasan masih student aku kira (ketika itu) kuat untuk menidakkan pembabitan otak terhadap isu politik negara. Ignorance! tak bagus.

Dan boleh dikatakan kali ini aku lebih kan sikit usaha membuat bacaan. Alhamdulillah, oklah tu kan sedikit-sedikit kita buat perubahan. Lagipun, PRU13 ni dah sampai masa untuk mengundi :P.. First-timer, semangat dia lain macam sikit. Dan sebab kesedaran as first-timer ini jugalah aku perlu dan mewajibkan diri untuk membuat bacaan tentangnya lebih dari kebiasaan.

Pada aku, mana satu pun warna yang dipilih, semuanya perlulah berasaskan ilmu dan pengetahuan yang jelas tentangnya. dan tiap apa yang kita tulis saat hari mengundi nanti, pastikan kita ada basis yang jelas. Mengenai isu ini aku bersependapat dengan seseorang di FB,


Sebab seperti yang kita sedia maklum, dunia ni kan tempat persinggahan saja. Kat dunia memang takde siapa nak pertikaikan kita atas keputusan kita. Percayalah, nanti di Sana, setiap tindakan akan dipersoalkan. Make sure jawapan kita valid. K!

Sebelum mengakhiri, aku tamatkan dengan perdebatan KJ dan Rafizi, UKEC debate, Feb 2012. Worth to see i think, something to ponder on.


Memang panjaaaang.. tapi spend some time k!..^_____^

SELAMAT MENGUNDI!

1 comment:

Udez said...

huhu..bagus orang itu..aku dari awak tau dah aku nak skg sape.hehe