Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

27 August 2013

Aiti. langkah satu.

"Sarah, Please teach her how to insert excel data to MySQL" - boss
sebenarnya, adik manis dah tanya kami yang dah tua ni sejak pagi, tapi aku yang betapa malas nak screwed otak buat ignorance saja. Biar Nasyrah je jawab. hehehe.

atlast, kena jugak batang hidung sendiri. Maka, aku pun semak balik la cara lama. cara yang tak berapa nak programmer sangatlah. tapi.. yang penting jalan untuk mencapaikan hasrat mulia tersebut.

ya, dari excel tu. tukarkan jadi query.copy semua.paste kat php MyAdmin. Hehe :)

So, dikesempatan ni, aku nak ucapkan thanks to Mr Amir Zahid.. kau banyak bagi pelajaran berguna kepada aku sepanjang di Aiti. Dan indeed, sangat membantu aku sekarang. (aku harap kau ajar banyak lagi .. :P) Selamat hari guru! (ok tiba2)

Ok, itu saja nak cerita. Tiba-tiba aku terkenangkan manager yang banyak berangan tu.. rasa up till now dia masih di company lama. Live healthy tuan.

Oh, ini entri tiba-tiba. Tentang Dato LCW dan Steve Jobs? ouh oh!.. will update later!

till then, selamat bekerja semua.

No comments: