Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 August 2013

Hari Ahad.

Hari Ahad, hari cuti, hari orang akan buat/pi open house. oh jam! so, might as well kita duk betapa dalam rumah saje :P.

(oh what had happened to me lately, sooo sooo different with my degree life. whom was once so difficult to have free time to lepak2 during weekend *sigh*)

 "Masa student adalah masa yang paling selesa, comfort zone. Masa macam ni ana tak pelik kalau antum sibuk buat dakwah sana-sini. Selepas tamat zaman belajar, masa tu lah antum akan di uji. Mula-mula antum akan di uji dengan kerjaya. Tengok masa tu adakah antum masih lagi akan bergerak dalam jalan ni. Kemudian antum akan berkahwin. kemudian ada anak. Sampai masa tu nanti, adakah antum masih di jalan ni? Jika masih, ana memang salute!"

Kata-kata diatas aku dengar banyak kali, masa zaman belajar. Dah berapa tahun tu? 5-6 years back. #throwback.

Dan rasanya aku terasa ujian tersebut. baru 1st phase.

ok ini harus kita panggil sebagai masa untuk koreksi diri. Am i way too far from my goal in life?

#reflectionTimeForYouAndMe

*by the way, jangan lupa kirim doa untuk saudara kita di Mesir.. Kebangkitan Islam.. Pengakhiran zaman.. semuanya makin hampir.

No comments: