Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

09 March 2014

Pray 4 MH370

Assalamualaikum.

its indeed a gloomy day.

lepas kejadian kehilangan kapal terbang MH370 semalam 8 Mac 2014, keadaan negara menjadi sedikit kacau. ok. kelam kabut. Kali terakhir kapal terbang berhubung dengan menara kawalan adalah 2.40 pagi. berlepas jam 12.15 dan sepatutnya dijangka tiba jam 6.30pagi.

sebenarnya memang agak gempar bila hilang macam tu. Lebih lagi bila kali terakhir berada dalam radar adalah dikawasan laut!. ok nervous.

sekiranya kapal terbang memang mendarat di kawasan yang tak diketahui. sepatutnya tentu dah ada berita. sebab, minyak hanya mampu bertahan sampai 8.30 pagi semalam.

pelbagai versi.

tetapi bagi aku, selagi belum jumpa rangka kapal tu. selagi tu susah nak tau apa cerita yang sebenar. kan?

bytheway.. feel free to spend 47 minutes to watch the air craft flight incident in 2009. Sangat mendebarkan. Penerbangan Rio de Janeiro ke Paris.

"Oh no, we're going to crash" lepas beberapa minit terus senyap.


hilang pada 1 Jun 2009, lepas 5 hari baru jumpa serpihan kapal terbang dan 50++ mayat. selepas 2 tahun baru jumpa kotak hitam dan badan kapal dan 100++ mayat yang masih di kerusi. 70++ masih tak ditemui sehingga hari ini.

T.T ~

#PRAY4MH370

No comments: