Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

10 April 2014

My Doctor

ok, inilah doktor (belum lagi doktor sebab baru 4th year tapi anggap sebagai doa.. ) yang menjalankan pembedahan kecil khamis lepas.


comel.
hehe.

seronok gak buat treatment kat klinik gigi PPUM nih. ada follow up, ada consultation. ^_^
dapat lak ngan adik manis ni.. dia pun ada masalah gigi berlapis (nampak tak braces dia tu) dan sekarang dia pun sedang berpikir untuk cabut gigi bongsu dia.

orang macam ni lah yang kita mahukan. berada di kasut yang sama. ^____^ 

terima kasih Dokter Ching.. semoga membesar menjadi doktor yang bermanfaat kepada anak bangsa. Dan semoga Allah datangkan seseorang untuk mengetuk pintu hatinya. Semoga terbuka hidayah. Orang yang fitrahnya baik akan mudah menerima Islam InsyaAllah. (",)

tentang ada doktor yang garang tu, kita lupakan jelah ye .. sebab memana pun takkan semua orang nice je kan :P

snippet:
by the way aku dengan yakin lelepak kat rumah kan bagitau kak siti hari ni ada MOS review. confirm gila! sebab nurse tu cakap 7 hari lepas surgery.. dan kiraan dia bermula sehari selepas operation. so aku pun cam betullah ni khamis. dah nak masuk simpang ppum aku pun sms ching.


aku pun dengan gabra sekali terus cek kad hijau. ok fine! 11/4 aku dah salah percaturan. tapi nasib baik Ching steady jer..

patut appointment 9.30 pagi tapi disebabkan aku dah tersilap, then dia pun ada kelas.. kena la tunggu sampai jam 10. Hehe, tak kuasa nak amik time slip lagi esok kan. Sikit je pun tengok ada infection ke. then dia buang kan jahitan tu..

balik tu. aku nyer keta kena blok, nak call kredit abis. naik la sat gigih p atm nak topap fon. sekali call kakak tu.. "eh takleh tolak je ke?saya tak angkat handbreak pun"

erk !==

ok phew peluh besar. so lambat ar sampai ke opis pagi nih. kesimpulan dia? kena ar ganti sabtu nih.

k tu jer.

No comments: