Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

19 June 2014

baru.

disebabkan ofis baru, so kenalah belajar jalan baru kan.. jalan sebenarnya adalah senang je. sebab dalam dua minit dari rumah terus masuk highway. biasanya kalau pagi tu akan banyak kereta lah. tapi takdelah sampai jam. dalam 20 minit dah boleh sampai.

tapi.

masa balik, punyalah hazab. selama 3 hari aku kat tempat baru ni, tak pernah la nak sampai rumah sebelum 7 malam. dan dalam 3 hari ni tetiap kali aku akan guna jalan berlainan. puhaha!

dasar.

ala aku dulu mana kenal erti jamm ni, so mestilah berusaha keras nak cari gak jalan yang tak jamm. sejak aku kenal google maps, benda ni dah jadi member rapat lak dalam keadaan macam ni. so semalam aku try discover jalan sendiri.

sekali kau, masuk jalan one way. cemas. hampir nak berlaga dengan kereta mamat cina ni. huahua. nasib tak kena maki !== (kalau dia maki pun acane nak dengar kan.. dalam kereta.. ahaha)

bagi aku, jalan tu jauh sikit pun tak pe lah, as long trafik bergerak. kalo jalan yang jenis, selang 2m tekan break tu memang tak berkenan lah.

so semalam macam dapat discover jalan baru. sebenarnya xdela baru sangat pun. hehe. tapi less car lah. boleh try lagi jalan yg sama petang ni? perhaps.

kerja?

ok headache sangat. tanak citer. kbai.

[*kat tempat baru ni member sebelah cam tak banyak cakap, so aku bercakap kat sini je lah. maybe merentas horizon akan ada post yang lebih kerap? heuheuheu.. ]

2 comments:

Basyirah Abd Rahman said...

Dh nek pangkat cik sarah :) Hihi.. Slmt bekerja. Makin expert lah gini tahu selok belok jln kt KL S'gor. hihi..

Merentas Horizon said...

pangkat tak bertambah atau berkurang, tapi kerja buat benda baru. objective-c!! wargh~