Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

29 August 2014

alasan untuk bersenam.

selalu masalah kita adalah beralasan untuk bersenam. kan? (er. krik krik. ke aku je yang berasa begini) Tapi untuk kes ni, mari sama sama kita reverse psychology.

Baru ni aku ada tengok satu citer korea nih. Pasal bapa jaga anak diorang tanpa mak diorang bersama. So, fully ayah yang take the responsibility. Memasak, mandikan, entertain. Semua jatuh di bahu bapa.

Ada sorang bapa ni, ada anak kembar 3. Lelaki semua. Katanya, sejak ada anak tiga ni. Dia dah tak ada masa nak bersenam. Tapi, dia mengambil langkah pintar. Sebab nak bersenam jugak, dia beli something macam gambar kat bawah.


Nampak tak beza orang yang mencari alasan untuk bersenam dan tak nak bersenam! T.T

Jadi, aku pun sedang berusaha untuk hari tua (yg tak pasti sampai ke dak) yang lebih baik. Beberapa tips.

1. Naik rumah guna tangga, bukan lif. Naik ofis pun boleh.
2. Parking jauh-jauh masa ke office, dan shopping mall.
3. Makan lunch di tempat yang sedikit jauh, dan berjalan kaki!
4. Minum air banyak. eh?

p/s: aku tak harap aku lebih kurus dari sekarang. aku cuma harap aku tak begitu lembik macam sekarang.

Hehe. ok tu jer. sekian.. ^_^

No comments: