Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

18 August 2014

Come Back

Show me the way back to your heart
Let me see a sign to know if I'm close or far
Lead me back to the road
That leads back to your arms
Back to your arms

ok. come back bermakna kembali aktif menulis. Setelah membuat pemerhatian sekian lama, boleh lah aku kaitkan bahawasanya kerajinan update post di blog adalah berkadar songsang dengan tahap kesibukan. Nampak tak betapa rajinnya aku post blog sekarang? 

(walaupun semua hampir nampak cam crap belaka kan. lalala~ hey, atleast im trying k!)

Selain dari itu, ada satu lagi function yang membantu kembali aktif, ya betul! schedule! Tulis post bila free, schedule dia hari-hari.. hehe. So nampak macam setiap hari buat post baru, walhal tulis satu hari, cerita untuk tujuh hari terus. 

Haha.. nampak tak permainan dia kat situ. 

Hurm, mungkin aku kena start buat novel? atau segmen cerita bersambung kat sini.. Maybe boleh meningkatkan lagi kerajinan menulis. hehe

Takut gak aku, bila tengok list artikel semakin merosot semenjak bekerja ni. Adakah skill menulis aku semakin melumpuh. Maka, inilah inisiatif nya. 

So, welcome back blogging world! im back.

1 comment:

siskahaidan said...

Saya setuju akak buat novel.