Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

12 August 2014

Kiamat? cerita 2012

Sejak akhir-akhir ini, banyak sungguh tentang kiamat di gembar-gemburkan. Yang paling hebat bila munculnya Filem 2012. Mula dari itu orang pun mula bertanya-tanya..

"eh betul ke kiamat 2012? saintifik kata gini gini.. mesti betul.. "

paling baru, ada pulak yang kaitkan dengan hadis nabi tentang kiamat akan berlaku pada hari Jumaat.

"21.12.2012 = Jumaat. Adakah kiamat berlaku hari tu?"

hebat betul segala perancangan Benedictine dan New World Order. Sampai macam ni dia bleh pusing otak Muslim sekalian..

sah-sah dah dari kecik kita belajar yang Hari Kiamat termasuk dalam perkara ghaib yang kita xtahu.. Buat apa lagi mahu di teka-teki..

Kadang2 aku terfikir, yang dok kecoh sangat nak tahu bila ni masalahnya apa?Adakah jika dengan pengetahuan tersebut bolehlah 'bajet' masa bila mahu ber'taubat'?Begitukah?

Serasanya.. peringatan-peringatan tentang Hari Kiamat itu sendiri sudah cukup untuk kita gerun dan memulakan usaha amal Islami buat bekal diSana..

Janganlah sampai kita menjadi seperti Yahudi, bertanya itu dan ini.. namun tetap jua menyimpang dari Ajaran Tuhan,nauzubillahminzalik..
AlMulk, 25-26:
Dan mereka (yang ingkar) berkata: "Bilakah datangnya (hari kiamat) yang dijanjikan itu, jika betul kamu orang-orang yang benar?"
Katakanlah (wahai Muhammad): "Sesungguhnya ilmu pengetahuan (tentang masa kedatangannya) hanya ada pada sisi Allah, dan sesungguhnya aku hanyalah seorang Rasul pemberi ingatan dan amaran yang terang nyata".
Bergeraklah menambah ilmu dan belajarlah menjadi hamba terbaik.

#siriThrowback

No comments: