Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

23 October 2014

Wall Climbing 2.0

bukan sekadar tangan perlu berusaha,
tetapi badan dan kaki juga lebih perlu bekerjasama.
seperti itulah kita sebagai anggota masyarakat.
-Papal

Alhamdulillah. setel with a task. Another one waiting on 1 Nov.

Adakah aku ni orang yang suka buat event jer? what a life! Bila duk between orang outdoor ni rasa kecil jer.

T.T

Semalam bekenalan ngan sorang adik ni (ok fyi, mmg mostly yang aku kenal dlm event outdoor ni adalah muda dari aku ye. oh tuanya!) Dia dari UniKL Kampung Baru. Tahun ni shud b da tahun akhir lah. Sembang punya sembang dia cerita setahun dua kali naik CBL.

T.T

Pastu amik adik yang dari Kajang.. dah naik Nuang, Datuk, Angsi dah naik mana lagi eh? banyak gak dia sebut tadi. Boleh tahan hikers jugak.

ok straight to the point.
tahun ni menyaksikan bilangan pertambahan peserta yang memberangsangkan. (same as 1.0 version) wall climbing memang ramai peminat eh? dan most of them adalah orang outdoor. berita menggembirakan, perlahan-lahan niat asal GEMA nak menghampiri group belia macam menampakkan sinar. Harap-harap membawa hasil. kena banyakkan berdoa ni. sebab hati manusia kan Allah yang pegang ;) Pasni kena perketat mekanisma, untuk mendapatkan Return on Investment (ROI)..

Allahuyusahil.


Dunia dipenuhi dengan banyak drama,
dan aku, mungkinkah salah seorang pelakon itu? 

Sekian, selamat bekerja semua. Hari ni kerja k. bersemangat sket, mood tu jangan nak swing sangat sebab semalam cuti. :)

No comments: