Quotes..

"manusia tidak dapat mencintai orang lain selagi belum mencintai diri mereka sendiri.. dan mereka tidak akan mencintai diri mereka sendiri sebelum mereka mencintai Tuhan.."

Sedikit Renungan

"Sesiapa mencintai Allah pasti semakin sunyi dengan manusia. Di tengah keramaian dia rasa keseorangan. Saat kesukaan dia berduka. Jika orang tertawa dia menangis. Jasadnya dengan manusia, batinnya kepada Allah"


"Ketenangan dan kebahagiaan adalah hembusan dari langit, diturunkan ke dalam lubuk hati orang yang beriman, mereka akan tetap berhati teguh, di kala insan lain mengalami kegoncangan"

[Syed Qutb]

27 November 2014

teh caramel.

disebabkan opis yang begitu sejuk mengalahkan suhu musim sejuk di korea (bajet pernah ke korea), aku yang berkulit tipikal Malaysia amatlah tidak mampu menahan kesejukan tersebut.

aku decide nak buat air panas. disebabkan dalam fasa nak kurang kan caffein, maka aku rasa kopi/ bercirikan neskepi haruslah dielakkan. Aku selak drawer ada teh ahmad perisa lemon. ahha~ nice timing.

bancuh la seuncang teh ahmad. lalu duduk la siap siaganya aku dengan kaki dah tambah pashmina kasi hilang sejuk. minum seteguk, macam tak boleh brain air tanpa gula. dek kerana malas, aku buka drawer sekali lagi. ada gula gula cloud 9 perisa caramel. mihmih.

satu uncang teh ahmad perisa lemon + 2 biji gula-gula cloud 9 perisa caramel.

selamat mencuba :)

jangan muntah dengan rasa dia yang autentik itu k!

*rupanya gula-gula dan gula tak sama !==

2 comments:

Awanis said...

kreatif! tetibe terigt citer coffee prince. haha

Merentas Horizon said...

weyh tak sedap. mohon jgn cuba. hahaha..